بررسی گلکسی اس 5

اندروید و سامسونگ همچنان در حال بلعیدن سهم بازار، اپل در حال از دست دادن آن؛ این بار سه ماهه دوم 2014

بر اساس اطلاعات منتشر شده از Kantar Worldpanel ComTech که مربوط به سه ماهه مارس (March)، آوریل (April) و می (May) می باشد، اندروید و iOS تبادلاتی را در سهم بدست آورده در 5 منطقه ای که بزرگترین بازارهای اروپا را تشکیل می دهند انجام داده اند که شامل بازارهای انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا می باشد.

اندرویدِ گوگل سهم فروش خود را به رکورد جدید 73.3 درصدی رسانده، در حالیکه اپل با سقوط روبرو بوده و سهمش در این بازارها به 16.6 درصد رسیده است. جالب است که بدانید در ایالات متحده این اعداد به ترتیب برابر هستند با سهم 61.9 درصدی برای اندروید و سهم 32.5 درصدی برای اپل. و نکته قابل توجه این است که این میزان سهم، کمترین مقداری می باشد که اپل از زمان عرضه آیفون 4 اس در سال 2011 به خود دیده است. جالب تر آنکه سامسونگ در منطقهی زیرِ سلطه رقیب یعنی ایالات متحده، موفق به کسب سهم 36.8 درصدی از بازار شده، در صورتیکه اپل تنها 32.5 درصد را از آن کوپرتینو نشینان کرده است. البته این سهمِ بالای سامسونگ را باید مدیون گلکسی اس 5 دانست و نمی توان از تاثیر این کهکشانی پرطرفدار چشم پوشی کرد.

اطلاعات ComTech از این موضوع پرده بر می دارند که 26 درصد از شهروندان انگلستان که گلکسی اس 5 خریده بودند در حقیقت قبلش آیفون داشته اند و از آیفون هایشان به سمت این کهکشانی کوچ و یا همان سوییچ کرده اند. این درصدها نشان می دهند که میزان انتقال با افزایش قابل توجهی نسبت به سال 2013 و در مدت زمان مشابه روبرو شده است و این افزایش نرخ انتقال به میزان 12 درصد می باشد.

بصورت نسبی در سراسر اروپا، میزان افرادی که از دستگاه های اپلی به گلکسی اس 5 سامسونگ سوییچ کرده اند، 17 درصد بوده و این مقدار در ایالات متحده به 8 درصد کاهش یافته است. دلیل سوییچ کردن کمتر افراد از دستگاه های اپلی به سامسونگ در آمریکا ، افزایش میزان خدمات اپل برای کاربران اکوسیستمش در این منطقه است و به عنوان برندی که در زمینه داشتن وفادارترین کاربران در بین آمریکایی ها، رهبری را در دست گرفته، تعداد کم تری از کاربران دستگاه های اپلی در آمریکا به سوی سامسونگ مهاجرت کرده اند.

گلکسی اس 5 از 11 آوریل (22 فروردین) وارد بازار جهانی شد و هنوز به غیر از انتشار میزان فروش آن در هفته های ابتدایی، اطلاعات کاملی از فروش کلی این کهکشانی تا به الان وجود ندارد. اما تا پایان سه ماهه بعدی، احتمالا می توان به ادامه فروش خوب گلکسی اس 5 امیدوارتر نیز بود، خصوصا که سامسونگ قیمت آن را نیز کاهش می دهد. در عین حال از لحاظ مقایسه با گذشته، در سه ماهه سوم با وجود معرفی دستگاه های جدید توسط اپل، اما در واقع میزان فروش و سهم بازار عمدتا بدون تغییر مانده است.

اینکه چرا سهم اپل در بازار سقوط کرده و در عین حال سهم سامسونگ در حال رشد بوده است را می توان با دلایل بسیاری توجیه کرد. اما اگر به تحلیل تحلیلگران استناد کنیم باید بگوییم که آن ها بر این باورند که دو سناریو در این مسئله حکم فرما است. یکی آنکه صفحه نمایش کوچک آیفون ها دیگر صبری را برای کاربران اپلی باقی نگذاشته است و آن ها ترجیح داده اند به جای صبر کردن برای تنها نیمی از سال (با توجه به وجود شایعاتی که از عرضه آیفون هایی با صفحه نمایش بزرگتر می گویند)، از آیفون های خود به قصد رفتن به سمت اسمارتفون هایی با صفحه نمایش بزرگتر شال و کلاه کنند. مورد دومی که برخی از تحلیگران به تاثیر آن اعتقاد دارند، کمپین های تبلیغاتی سامسونگ برای آخرین کهکشانی پرچم به دست خود یعنی گلکسی اس 5 (و همچنین دستگاه های Gear) است که توانسته تاثیرات زیادی را بر روی کاربران بگذارند و عملا موفق بوده اند؛ حداقل تا جایی که کاربران اپل متقاعد شده اند که اپل از کوپرتینو را به مقصد سامسونگ از کره جنوبی، ترک نمایند.

اتفاق نظر بر این است که گلکسی اس 5 یک محصول موفق بوده، اما با آنکه تا به الان آمارها حکایت از فروش بیشتر آن نسبت به گلکسی اس 4 دارند اما موفقیتش نسبت به گلکسی اس 4 آنطور که انتظار می رفت چشمگیر نبوده است.

با این حال با انتشارِ مقدارِ درآمد در هفته های آتی، می توان استراتژی سامسونگ را در قبال گلکسی اس 5، گلکسی اس 5 مینی و گلکسی نوت 4 بیشتر مورد بررسی قرار داد.

Sammobile

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز علامت گذاری شده اند *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

x

Check Also

وزارت دفاع ایالات متحده مجموعه نرم افزاری KNOX سامسونگ را تایید کرد

وزارت دفاع ایالات متحده مجموعه نرم افزاری KNOX سامسونگ را تایید کرد

بلک بری به دلیل ویژگی هایی نظیر رمزگذاری و امنیت داده های قوی در بازار ...